четвъртък, 17 октомври 2013 г.

Книжното турне на "Хартиени градове" от Джон Грийн

Заглавията „Вината в нашите звезди” и "Къде си, Аляска?" вече са прехвърчали по страниците на блога и аз и преди съм казвала, че Джон Грийн е не само писател, а и онлайн събитие. За това съм много доволна, че отново имам повод да поговоря малко за него, тъй като издателство ”Егмонт България” ни радват с ново преводно лично наше си българско щастие. От 21. октомври на книжния пазар излиза новата книга на издателството - „Хартиени градове” от Джон Грийн. Преди това обаче предприема книжно онлайн турне. В продължение на една седмица от 14. до 18. октомври романът гостува в пет онлайн дестинации с различно съдържание. Днес минава и тук, през спирката на „Левитация…” . Аз ще ви споделя музикален плейлист, специално създаден за книжни партита – на уютно вкъщи, под одеалото, с ароматно кафе, докато четете „Хартиени градове”. В края на поста, ще намерите въпрос, с отговора на който можете да си спечелите книжката и да си подарите подобни есенни емоции. Всички дестинации и дати на турнето може да разгледате тук.


Ето и няколко думи за книгата и автора, любезно предоставени ми. :)

Куентин Джакопсън е влюбен тайно в красивата и импулсивна Марго Рот Шпигелман от цяла вечност. Тя винаги е била загадка за него – никой друг не е толкова смел и решителен, нито толкова далечен и недостъпен. Когато една нощ Марго нахлува (буквално) в живота му през прозореца, облечена като нинджа и го призовава да я последва в хитро замислено отмъщение, той тръгва без колебание.
След тази луда нощ Кю пристига в училище, за да установи, че Марго е изчезнала, оставяйки след себе си тайнствени следи. Момчето е объркано – за него ли са те? Трябва ли да се впусне слепешката в търсене? Кю и този път не се колебае. И внезапно се оказва във вихъра на вълнуващо приключение – нещо между пътепис, детективска и любовна история. А с разкриването на всяка следваща следа открива, че момичето, в което е влюбен, не съществува.

„Хартиени градове” се появява на книжния пазар в САЩ през 2008 г. и моментално дебютира на 5 място в класацията за най-продавани книги на New York Times. Това е романът, който донася на Джон Грийн престижната награда „Едгар”, превръща се в бестселър и на USA Today и Publishers Weekly и вече е част от учебната програма на много гимназии в САЩ. „Прозата на Грийн е забележителна – смесица от хиперинтелектуални обиди и бръщолевици, смях и философстване наравно с потресаващи наблюдения и истини. Той се цели право в десетката – как едно нещо се усеща, изглежда и въздейства, страница след страница”, възхитени са от School Library Journal. Българските читатели ще останат не по-малко впечатлени. „Хартиени градове” е едно незабравимо преживяване. Стилът на писане на автора пленява още от самото начало с множеството описания и детайли. Героите са уникални и истински и можеш да откриеш част от себе си във всеки един от тях. Бавно разплитащата се мистерия държи читателя в напрежение и го кара жадно да прелиства страниците и да иска още и още. Всеки фен на Джон Грийн и творчеството му ще се влюби в книгата!”, категоричен е 17-годишният Лазар Лазаров от Вършец, който имаше възможност да е сред първите фенове на Грийн у нас, прочели романа.

Джон Грийн работи като асистент в издателска къща, докато пише първата си книга „Къде си, Аляска?” (Looking for Alaska, 2005 г.). Романът се превръща в бестселър и му донася не само голяма популярност, но и първото литературно отличие – „Медалът на Принц”. Следващите му книги се радват на не по-малък успех, авторът печели наградата „Едгар” през 2009 година с творбата си „Хартиени градове” (Paper Towns, 2008 г.). Екранизацията по друг негов бестселър – „Вината в нашите звезди” (The Fault of Our Stars, 2012 г.) ще се появи по кината през 2014 г. В главните роли са Шайлин Удли и Анзел Елгорт. Романът продължава да оглавява класацията за най-продавани книги на New York Times вече 44 седмица.
Междувременно, заедно с брат си Ханк, Джон създава Vlogbrothers (youtube.com/vlogbrothers) – един от най-популярните видеопроекти в света. Понастоящем писателят живее заедно със съпругата си Сара и децата си Хенри и Алис в Индианаполис, Индиана. Можете да се присъедините към последователите му в Twitter (@realjohngreen), Tumblr (fishingboatproceeds.tumblr.com) или да го посетите онлайн на johngreenbooks.com.

Това е музикалният плейлист специално създаден от Джон, за да допринесе за четивното изживяване. Можете да го намерите изключително лесно навсякъде в Интернет или да го слушате направо от ТУК. :)

1. “Game Shows Touch Our Lives,” The Mountain Goats
2. “The History of the Concept of the Soul,” The Mr. T Experience
3. “Holland, 1945,” Neutral Milk Hotel
4. “Up the Wolves,” The Mountain Goats
5. “Piazza, New York Catcher,” Belle and Sebastian
6. “Bucketseats,” Cake
7. “Walt Whitman’s Niece,” Billy Bragg and Wilco
8. “Champs Elysees,” NOFX
9. “Cotton,” The Mountain Goats
10. “New Partner,” The Palace Brothers
11. “Union Maid,” Old Crow Medicine Show
12. “Walk on Boy,” Doc Watson
13. “Superstition,” Blanche
14. “Hesitating Beauty,” Billy Bragg and Wilco
15. “Greetings in Braille,” The Elected
16. “All My Little Words,” The Magnetic Fields

И няколко песни в допълнение:

Half Moon Run - Full Circle
Maverick Sabre - Let Me Go
Daughter - Human
The xx - Angels
Michael Kiwanuka - Always Waiting
Of Monsters & Men - Six Weeks
Naughty Boy - No One's Here To Sleep ft Dan Smith Bastille
Netsky - When Darkness Falls ft Bridgette Amofah (Official Video)
London Grammar - Shyer
Ben Howard - Old Pine
Mitzi - Who Will Love You Now

ВАЖНО!!

Изключително съм щастлива да съобщя, че всеки коментар под тази статия, може да донесе не притежателя си екземпляр от „Хартиени градове”. Единственото, което трябва да направите е да ми отговорите на въпроса: „Кога за първи път чухте за Джон Грийн? Или ако сте му фенове от много отдавна, коя беше първата негова книга, която прочетохте?” В играта участвате само с един отговор до 21. октомври 2013 година. Името на един от вас ще бъде изтеглено с на случаен принцип и публикувано тук. Успех от мен!

32 коментара:

  1. За първи път чух за Джон Грийн , може би преди 5,6 месеца. Просто прочетох няколко негови цитата и ми харесаха супер много. Затова си купих ''Вината в нашите звезди'' и бях много очарована от нея. Най-хубавата книга, която съм чела !

    ОтговорИзтриване
  2. Чух за Джон Грийн, когато съвсем случайно ми попадна неговата книга - Вината в нашите звезди. Както тя така и другите книги на Джон са уникални и си заслужава да се прочетат :)

    ОтговорИзтриване
  3. За първи път чух за Джон Грийн миналата година когато в ръцете ми попадна"Вината в нашите звезди"Изключителна книга,която горещо препоръчвам.

    ОтговорИзтриване
  4. Прочела съм всички книги на Грийн, още миналата зима. Не участвам в играта, защото ги имам и знам наизуст. Мога да кажа само, че когато го четеш искаш да спреш всеки човек на улицата и да му кажеш - не е важно какво има зад ъгъла, не бързай, наслаждавай се на всяка крачка. Животът ни е повредил. Всеки един от нас, но винаги има начин да намерим лицето си и да го покажем на света без срам. Хартиени градове... не горете хартиеното си бъдеще за да се топлите сега. Малко студ по бузите няма да навреди.

    ОтговорИзтриване
  5. За първи път чух за Джон Грийн, когато излезе книгата му "Вината в нашите звезди" тук, в България. Дълго време преглеждах интернет страницата на книгата и се чудех дали да си я взема, и накрая реших, че искам да я прочета. Едно от най-добрите решения в животът ми! Това бе и първата негова книга, която съм чела ^.^

    ОтговорИзтриване
  6. За първи път чух за Джон Грийн, когато гледах едно момиче в Youtube, което говори за любимите си книга да споменава "Вината в нашите звезди" и общо взето навсякъде хората в социалните мрежи на спираха да хвалят книгите му. Когато най-после прочетох "Вината в нашите звезди" и след това "Къде си, Аляска?" изцяло промених начина си по който гледах на живота.

    ОтговорИзтриване
  7. Първия път, когато чух за Джон Грийн беше преди около година - две може би.Видях част от „Вината в нашите звезди“ в tumblr и в последсвие разбрах, че ще я има и на български и всъщност това беше първата книга, която прочетох от него.

    ОтговорИзтриване
  8. Преди година и половина в полезрението ми се появи информация за феномена "Вината в нашите звезди", който беше разтърсил целия свят. От там реших да видя за какво става въпрос, кой е този Джон Грийн, който толкова умело беше спечелил читателите. Едно от най-добрите решения в живота ми. "Вината в нашите звезди" беше първият ми сблъсък с литературния му гений и уникален стил на писане, в който и да искаш, не можеш да не се влюбиш.

    ОтговорИзтриване
  9. Преди около месец научих за Джон Грийн и наистина успя да спечели интереса ми. Поразрових се малко и видях, че отзивите относно книгите му и особено "Вината в нашите звезди" са доста добри. Казах си, че книгите на този автор трябва да влязат в личната ми библиотека и започнах да ги издирвам. Наистина съм доста впечатлена от творчеството му. Заслужава едно огромно "БРАВО!".

    ОтговорИзтриване
  10. за Джон Грийн чух или по-скоро прочетох преди няколко месеца.Беше ми много интересно защо се вдига толкова много шум около него и за това реших да прочета поне една негова книга и наскоро се сдобих с "Вината в нашите звезди" и да си призная аз също останах доста очарована от него като автор и от книгите му също.

    ОтговорИзтриване
  11. За пръв път чух за Джон Грийн от една приятелка,тя толкова много хвалеше книгите му и казах на приятелката ми,че много искам да прочета някоя негова книга..след 1 седмица тя ми подари "Вината в нашите звезди" най-хубавият подарък <3

    ОтговорИзтриване
  12. Чух за Джон Грийн преди около година, след излизането на "Вината в нашите звезди" в България. Привлече ме корицата на книгата, но така и не си я купих. Преди около месец едно момиче, с което съм наистина близка получи "Къде си, Аляска" и "Вината в нашите звезди" като подарък за рождения си ден и веднага и ги откраднах. Прочетох първо ВНЗ и тотално се влюбих в книгата. Просто прекрасна любовна история. Обожавам тази книга. След това съответно прочетох и "Къде си, Аляска", в която отново се влюбих. Прекрасна книга, прекрасен сюжет с прекрасни персонажи. Този човек прави изключителни книги и ужасно много искам да прочета и тази.

    ОтговорИзтриване
  13. Научих за този писател от дъщеря си. Тя закупи и двете му преведени книги и ги прочетох. Очите ми се изплакаха за сигурно около 3 години, докато четях "Вината в нашите звезди". Прекрасно творчество.

    ОтговорИзтриване
  14. За пръв път чух за Джон Грийн когато на български излезе "Вината в нашите звезди". Това беше и първата книга която прочетох от този автор.

    ОтговорИзтриване
  15. За първи път чух за Джон Грийн, преди година или година и половина, когато нашумя "Вината в нашите звезди" в Америка. Това всъщност беше и първата негова книга, която прочетох. Не мисля, че съм хлипала и плакала толкова много на книга до сега. Уникално красив начин на изразяване и стил на писане има Джон Грийн, и с удоволствие бих прочела някоя друга от творбите му.

    ОтговорИзтриване
  16. За Джон Грийн чух в момента, в който Егмонт преведоха "Вината в нашите звезди". Имах голям проблем с намирането на книгата, но когато я взех не можах да я оставя! Това е книгата, която буквално ми разтърси живота...толкова е чувствена, завладяваща, оригинална. След я прочетох, изчетох абсолютно всичките му книги и мога да кажа, че това е най-любимият ми автор! DFTBA! :)

    ОтговорИзтриване
  17. Първата негова книга, която прочетох беше ''Вината в нашите звезди''. Обаче съм гледала негови клипове в YouTube.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Честито! :) ще очаквам да се свържеш с мен, за да се разберем. ;) DFTBA!

      Изтриване
  18. За първи път попаднах на негов роман началото на тази година, когато започна да се двига шум по екранизацията на "Винага в нашите звезди". Реших да си купя книгата, на която всички плачели и добавих и себе си към списъка на просълзилите се. Наистина страхотен стил, макар и да не пише хепи енд на всяка книга. Преди две сидмици си купих и "Къде си Аляска" и мога да кажа, че тя ми хареса дори повече от първата.

    ОтговорИзтриване
  19. Имам блог в tumblr и миналата година година случайно един от последователите ми ме попита дали съм чела "Вината в нашите звезди". Каза ми че е уникална книга и аз чаках с нетърпение да я публикуват в България. Когато разбрах че книгата е публикувана веднага си я купих и просто се влюбих в нея От тогава следвам блога на Джон Грийн и с радост гледам неговите клипове в YouTube.

    ОтговорИзтриване
  20. Съквартирантката ми получи като подарък за рождения си ден "Вината в нашите звезди". След като я прочете, постоянно говореше за нея и накрая ме убеди и аз да я прочета. Мога да кажа, че съм и много благодарна, че ми я даде :))

    ОтговорИзтриване
  21. За пръв път разбрах за Джон Грийн от канала vlogbrothers в youtube, където се изявява с брат си Ханк.Непосредствено след това моя приятелка се оказа доста запалена по "Вината в нашите звезди".Това е и книгата, която ме запозна с Джон Грийн като писател,която определено остави следата си в мен.

    ОтговорИзтриване
  22. за пръв път чух за Джон , когато издаде книгата Къде си, Аляска, 2005, тогава я прочетох на англ.език и много ми хареса стила му на писане, наскоро прочетох и Вината в нашите звезди и разбира се останах очарована, мога да кажа че има уникален начин на писане

    ОтговорИзтриване
  23. Моля,не оставяйте анонимни коментари, ако искате отговорите ви да участват в играта! Нека се представяме,за да можем да се познаваме! :-)

    ОтговорИзтриване
  24. Za parvi chuh za nego ot vlogbrothers v youtube i purvata kniga beshe The fault in our stars :)

    ОтговорИзтриване
  25. За първи път разбрах за Джон Грийн, когато случайно ми попадна корицата на "Вината в нашите звезди", която ми хареса. Реших да потърся повече информация за автора и книгата и попаднах на този блог, а написаното за нея тук, допълнително ме убеди да си я купя. Така че това беше първата негова книга, която прочетох. На създателката на този блог казвам едно голямо "Благодаря!". :) Продължавай все така с интересните си публикации, в мое лице имаш постоянен читател. :)

    ОтговорИзтриване
  26. За първи път "зърнах " Джон Грийн, докато се опитвах да изнамеря книгите си за училище, това лято. Попаднах на "Will Grayso, Will Grayson" и след като прочетох рецензията ми се стори много пленяваща, и след следващите два дни в които прочетох книгата, осъзнах наистина колко умело успява да пише Грийн! (:

    ОтговорИзтриване
  27. Разбрах за Джон Грийн от една приятелка, която ми даде да прочета "Вината в нашите звезди". Веднага харесах стила му на писане, както и трагично красивата история за Хейзъл и Гас.

    ОтговорИзтриване
  28. Хващам последното вагонче, на последното влакче! За първи път чух за Джон Грийн преди известно време(може би година..? трудно ми е понякога да имам представа за времето) от една моя къдрокоса, левитираща, чудесна и т.н. приятелка, и тя както винаги успя достатъчно да ме заинтригува. Първо прочетох Аляска, и очакванията ми се срещнаха, здрависаха и прегърнаха с пост-четене впечатленията ми. Хареса ми. И засега съм стигнала дотам. нека следващото Джон Грийн четиво да ми е Хартиени градове. : )

    ОтговорИзтриване
  29. Току-що чувам от теб за лицето Джон Грийн и досега не съм чел нищо от него.:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Досега съм чела "Вината в нашите звезди" и се надявам скоро да взема и "Къде си Аляска".

      Изтриване
  30. Първата книга, която прочетох беше " Къде си Аляска ? " И останах много впечатлена от нея .. В момента чета и " Хартиени градове " Тя също ми се струва невероятна, а съм едва до средата. Нямам търпение да си взема и "Вината в нашите звезди" след като прочета тази. Мисля че е един от най - добрите съвременни автори. Дано да напише още много такива книги.

    ОтговорИзтриване